Iedere klant is eregast

Het motto van Aprul Manik

"Voor mij is iedere gast, die bij Bombay Spice komt eten, een eregast. Ik vind het fijn om te merken hoe de klanten niet alleen genieten van het eten, maar ook van de sfeer".

  Ik kom uit een ondernemersgezin

Mijn vader kwam in 1986 met zijn gezin vanuit Bangladesh naar Nederland. Hij opende in Haarlem een Indiaas restaurant, waar ik uiteraard hielp in de keuken, de bediening en met allerlei hand-en-span-diensten. Het Indiaas koken had ik al op de koksopleiding in Bangladesh geleerd.

In 1990 opende ik een eigen zaak in Hengelo, die ik in 1999 verkocht om daarna diverse zaken te beheren in Nijmegen, Oldenzaal en Enschede. Als ik nu terug kijk, was dit een foute keuze. In mijn jeugdige overmoed, dacht ik het te gaan maken met veel grote zaken.

Strategie wijziging

Na enige tijd bleek het managen van drie restaurants en het hebben van een gezin, niet te combineren. Ik kwam erachter, dat je beter één ding goed kunt doen, dan drie of vier dingen half. Ik realiseerde me hoezeer ik een familieman ben en hoe ik het contact met de klanten op prijs stel.

Eén ding goed doen

In 2003 opende ik in Hengelo "The Bombay Spice". In de 17 jaar in Nederland had ik een aardige kijk gekregen op wat de Nederlandse klant wil:

  • Betaalbaar eten, aangepast aan de westerse smaak
  • Verse ingrediënten
  • Hygiënische bereiding en, niet onbelangrijk,
  • Gemoedelijke sfeer

We lijken daarin de goede mix te hebben gevonden. Mijn broer is al sinds het begin de chef-kok en ik kan met hem precies afstemmen hoe de klant het eten wil. Wil iemand het scherp of juist mild?; ik geef het aan en hij maakt het. Zijn grote kracht is de rust en het overzicht in de keuken. Hij kan heel goed zijn personeel aansturen, zodat we zelfs bij grote drukte, precies op tijd de gerechten op tafel hebben.

Toekomst

In 2009 heb ik besloten om het pand waarin "The Bombay Spice" zit te kopen. De gelegenheid tot kopen deed zich voor en aangezien we al enige tijd bezig waren om de zaak efficiënter in te delen, is het prettiger om alle aanpassingen in je eigen gebouw te realiseren.

Mijn grootste wens is het om de keuken te vergroten. Niet in eerste instantie om sneller te kunnen uitleveren, dat zit door het perfecte managemant van mijn broer wel goed, maar om de arbeidsomstandigheden te verbeteren.

Ik zou ook graag willen, dat er in Nederland meer verse Indiase kruiden en specerijen op de markt komen. Ik merk zelfs, dat het hier in het oosten van Nederland nog slechter is, dan in bijvoorbeeld Amsterdam. We redden ons er wel mee, maar dat komt ook doordat ik, als ik eens een dagje weg ben, het niet kan laten om in speciale winkels zo vers mogelijk in te kopen.

Heeft u tips?

Klantgerichtheid is belangrijk voor ieder bedrijf en zeker voor de horeca. Heeft u opmerkingen of tips? Laat het ons weten. U kunt het tijdens uw bezoek uiteraard meteen aan ons doorgeven, maar ook hier in het gastenboek of per e-mail.

Iedere dag geopend

OPENINGSTIJDEN

INDIAAS RESTAURANT

Ma. t/m Za. 17.00 - 22.00 u.
Zondag 16.00 - 22.00 u.
Alle feestdagen geopend. 
OUDJAARSDAG GESLOTEN

Uw gastheer

Aprul Manik

aprul-manik-bombayspice_110x131

"Iedere klant is mijn eregast. Het is fijn om te merken hoe de gasten genieten van het eten en van de sfeer"."

Over Aprul Manik>>

Adres

bOMBAY sPICE

Wemenstraat 59

7551 EW Hengelo

Nederland

Bel voor afhalen of reserveren 074-2433669!